Progetto Erasmus+ Youth “Uni-ver-se an integral life”: selezione di n. 3 partecipanti

• di

L’Associazione LKL è partner del progetto Erasmus+ KA1 Youth “Uni-ver-se an integral life” finalizzato alla formazione di n. 27 youth workers che parteciperanno ad un Training course a Riga (Lettonia) dal 19 al 25 maggio 2019; il corso è organizzato dal coordinatore del progetto, l’Associazione lettone SIC – Social Innovation Center, e si ispira alla teoria che lo sviluppo integrale dell’individuo è basato su approcci e metodi differenti che mirano a supportare il manifestarsi di intelligenze molteplici; i partecipanti al corso saranno coinvolti in attività teoriche e pratiche che li renderanno più consapevoli dei metodi di sviluppo integrale della persona anche attraverso sfide quotidiane e la ricerca dell’equilibrio tra i diversi aspetti della vita (personale, professionale).

L’Associazione sta selezionando 3 partecipanti al corso di formazione che abbiano i seguenti requisiti:
– buona conoscenza della lingua inglese
– età compresa tra i 25 ed i 45 anni
– residenza in Italia
– esperienze pregresse e coinvolgimento futuro (anche come volontario) in attività di formazione, formale e non formale, rivolta a giovani (15-29 anni)
– interesse all’argomento del corso di formazione

Per candidarsi: leggere l’infopack (rinvenibile sul sito dell’Associazione https://www.associazionelkl.it/lkl/) ed inviare cv in inglese entro il 20 gennaio 2019 a info@associazionelkl.it

L’Associazione sta selezionando 3 partecipanti a questo corso di formazione che abbiano i seguenti requisiti:
– buona conoscenza della lingua inglese
– età compresa tra i 25 ed i 45 anni
– residenza in Italia
– interesse all’argomento del corso di formazione

Per candidarsi: leggere l’infopack e inviare cv in inglese entro il 20 gennaio 2019 a info@associazionelkl.it

Qui di seguito un abstract del progetto
Erasmus+ KA1 Youth: Uni-verse-a integral life practice
A youth worker is the one who can inspire and encourage young people to take necessary steps towards more balanced and meaningful life. To lead such process he has to be balanced and has to have his own meaningful path discovered. Led by this goal, Social innovation centre has undertaken a leading role in the project “Uni-verse-a integral life practice”. This project will concentrate on the concept of the “integral and personal development” as the  non-formal education method to stimulate personal and professional development, leading to the emotionally and physically balanced youth. The objectives of the “Uni-verse-a integral life practice” project is creation, approbationand dissemination of new knowledge and skills to help youth workers better understand, support and encourage youth in their professional life by proper personal development and relevant life planning. This project will develop specific skills and intelligence addressed to solve the challenges of professional and personal life.
The training course is addressed towards youth workers of all 9 project partner countries – Latvia, Romania, Spain, Poland, Estonia, Lithuania, Armenia, Italy and Ukraine. 3 youth workers form each partner country will participate in a 5 day-long seminar in the beautiful Rāmava manor in May 2019. Course will be led by experienced trainers who are highly competent in the field of emotional and physical health and personal development.
The activities of the training course will be based on two theories – integral life practice, which includes development of physical, mental, emotional and spiritual activities and on the multiple intelligences theory. Based on these theories participants will find out their inner core and how their uniqueness could be used in everyday life, hence these skills will help support youth to choose proper career development and build a life plan. Participants will improve their awareness and knowledge of integral life practice, they will understand the meaning of integral development and its outcomes, they will become more balanced, and learn how to improve the equilibrium between different aspects of personal and professional life. After this training course youth workers will become more aware of different methods and tools that will help them to lead young people towards more balanced life.

Project partners:• Social Innovation Centre, Latvia• Asociatia Tinerilor Cu Initiativa Civica, Romania • Fundación Canaria Insular para la Formación, el Empleo y el Desarrollo Empresarial, Spain• Stowarzyszenie Projektow Miedzynarodowych “INPRO”, Poland• MITTETULUNDUSUHING INVOLVED, Estonia• Tarptautinis bendradarbiavimo centras , Lithuania• Asset Based Community Development Innovation Center, Armenia• Associazione Let’s Keep Learning Onlus, Italy• Civic Organization “Development and Initiative”, Ukraine